In het licht van de verdere economische ontwikkeling van de regio en het uitdragen daarvan is het van belang om te werken langs de lijnen van regiobranding. Naast het feit dat de regio en dus de gemeente werkt vanuit deze marketinggedachte, zullen de partners in de Stadsregio expliciet invulling geven aan regionale branding en acquisitie. Het concept Cool Region wordt hiervoor ingezet. Ook na 2015 moet de regiobranding verder worden voortgezet. We zien een taak voor de gemeenten Arnhem en Nijmegen gezamenlijk om hier uitvoering aan te geven.
In de regio Nijmegen-Arnhem hebben we nog mooie attracties en lokaties voor evenementen. Wij denken dan aan het Gelredome, de Rijnhal, Burgers Zoo, het Nederlands Openluchtmuseum, het Nationaal Park De Hoge Veluwe en NOC*NSF op Papendal. De ONP/PSP92 ziet voor Nijmegen kansen voor toerisme en evenementen in de regio. Die kracht moet via Cool Region worden benut.
Bestuurders van verbonden partijen en van semi-overheidsorganisaties moeten een beloning onder de De Graaf-norm krijgen. Werken voor burgers mag geen exorbitante salarissen opleveren. Deze kosten worden immers uit belastinggelden gedekt.
De ONP/PSP92 wil:
- Nut en noodzaak van regionale samenwerking regelmatig opnieuw bekijken en beoordelen.
- Het regiobrandingconcept Cool Region ook na 2015 samen met Arnhem verder voortzetten om zo aandacht te vestigen op onze economische kwaliteiten.
- De kracht van de Arnhemse evenementenlokaties ook voor Nijmegen inzetten.